Nu er vejret vist snart til at være så godt at man ikke kan undslå sig det længere (og nej, man kan ikke løbe når det er koldt/vådt/mørkt/en lille smule glat/man er forkølet ). Så nu må jeg snart have løbeskoene på igen. Det går dog lidt lettere hvis man har noget ordentligt musik i ørerne imens. Spørgsmålet er så selvfølgelig bare hvad det skal være. Jeg læste at LCD Soundsystem har lavet et nummer specielt til formålet (godt nok på 45:33. hvem pokker løber så længe?!) (http://www.pitchforkmedia.com/article/record_review/39232), er der nogen der har hørt det, eller har anbefalinger til andre gode løbenumre?
Troels
Kan klart anbefale Infernal, Trentemøller og Fall Out Boy som løbemusik, de er næsten alle afprøvet
Hov glemtet helt Nephew, de er også gode at tonse rundt til.
Jeg skal helst have noget vredt at okse til - så Volbeat, Guano Apes & Rammstein virker for mig.
nå ja - og så har Eye of the Tiger naturligvis en fast plads, men jeg ender altid med at spurte mig selv ihjel, når den kommer
Superfedt med linket til LCD Soundsystem!! (som forøvrigt rammer længden af en gennemsnitsløbetur ret godt)
Jeg foretrækker løbemusik med gang i og gerne en gennemgående rytme, man kan løbe lidt i takt til. Kan selv anbefale Faithless (specielt 'Insomnia' og 'We come One'), Infernal (specielt de nyeste 'Selfcontrol' samt 'I Won't be Crying' )samt Safri Duos 'Played Alive'. En del af Trentemøllers mix er også gode at løbe til.
Jeg synes det kommer meget an på humør. Nogen gange løber jeg bedst til mere 'aggresiv' musik, andre dage skal det helst være noget mere happy dansemusik. Som regel kan jeg presse mig selv hårdest hvis jeg løber til noget musik med en meget insisterende, nærmest vred rytme. Men til de små hygge-joggeture er lidt glad pop, det bedste at løbe til.
Jeg bruger det meste dance-musik til at løbe til.....der skal være lidt fart på for mine fødder gidder at flytte sig. Gerne diverse dance-remixes af gode gamle 80'er sange.
Helt sikkert Rammstein ...
Men da jeg har et kunstigt stykke knæ a`la Majestætens, så må jeg desværre klare mig med "minutvalsen! ......
så får det da heldigvis hurtigt en ende .....
Nåååå...nu skal vi altså snart have nogle nye forslag til løbemusik på bordet.
Min iPod trænger (igen igen) til en updatering - ikke mindst fordi jeg nu har udvidet de ugentlige løbeture med daglige cykelture til og fra arbejde (med høj fart og høj musik i ørerne, naturligvis )
Nogle nye forslag?
Mvh
MissMarie - uden musik, (EPO) og drikke, duer cykelhelten ikke
Kan da lige smide det her link ind, som jeg har luret lidt på, her er alt i rør-dig-til-du-brækker-dig-motions-cykel-løb-boks-og-hop- cdér. Det giver i hvert fald én inspiration
Tjek det her.
Nu er jeg ikke den store løber, men jeg har konstateret at Sean Beeson, som komponerer musik til videospil, har en god del af sin musik tilgængeligt til fri download. Rytmen er god og musikken kan mixes så den passer til humør og vejr.
Sean BeesonHan har været flink nok til at dele musikken op efter genrer. ActionAdventureAmbientComedy/Light-HeartedElectronic/Rock/HybridSuspense/Drama/RomanceWorld/Ethnic
Hvis du ikke kan finde noget musik, i den samling, som er lige dig, så er du alt alt for kræsen
"Lift me up" med Moby har et godt drive
Dexy's Midnight Runners.
Run DMC
Runrig.
Hvad med:
Ready to run - Dixie Chicks
Run to you - Brian Adams
We Run This - Missy Elliott
Run, Run, Run - Velvet underground
Born to Run - Bruce Springsteen
Run to you - Whitney Houston
Nå, men hvis de ikke dur, så hyg jer på jeres løbetur.... PYH!!
Klik her for at logge på
Opret NORDJYSKE Login