mogens dk: NORDKRAFT er kommet for at blive og på langt sigt vil det vise sig at være et overordentligt aktiv for Aalborg Kommune.
NORDKRAFT er kommet for at blive og på langt sigt vil det vise sig at være et overordentligt aktiv for Aalborg Kommune.
Desværrer tror jeg ikke at du får ret.
Samtidig med er det en af de grimmeste bygninger i Aalborg,og derfor burde være jævnet med jorden,der var såmænd nok fundet plads til alt, i nogle af de andre grimme klodser der er bygget.
Havnefronten er totalt ødelagt både med det grimme Utzon center,studieboliger m.m.for at afslutte med gigant klumpen ´Friis Centret,På den anden side af broen er der "pisrenden" kanalen + en flok lige så grimme boligblokke,ingen charme ingen cafeliv eller liv på havnen.
Hvad med limfjordsbadet hvornår skulle det komme ????
mogens dk: og hvor i denne debat har jeg ytret mig mod nordkraft - og andre "kulturmekka"-turist-tiltrækkende aktiviteter?
Hvordan kan det være at Aalborgs byplanlæggere dvs. Enggaard samt borgmesteren i ægteskabelig samhørighed ikke bygger nogle skyskrabere der kunne synliggøre landsbyen Aalborg. Med skyskrabere mener jeg bygninger på 2-300 m. op. Eller hvad med et internationalt stadion til 80000 tilskuere. Hvad med at lave Nordeuropas største og hotteste Formel 1 bane i Vendsyssel på de flade marker.
Tage Kjærsgård: Hvordan kan det være at Aalborgs byplanlæggere dvs. Enggaard samt borgmesteren i ægteskabelig samhørighed ikke bygger nogle skyskrabere der kunne synliggøre landsbyen Aalborg. Med skyskrabere mener jeg bygninger på 2-300 m. op. Eller hvad med et internationalt stadion til 80000 tilskuere. Hvad med at lave Nordeuropas største og hotteste Formel 1 bane i Vendsyssel på de flade marker.
Det har de jo slet ikke format til at tænke i store baner
Nulle: Det har de jo slet ikke format til at tænke i store baner
Tage Kjærsgård:Hvad med at lave Nordeuropas største og hotteste Formel 1 bane i Vendsyssel på de flade marker.
Du har altså komplekser, når talen falder på os seje vendelboer
Hvordan kommer du frem til, at Vendsyssel er en flad mark? Så snart du har passeret Limfjordsbroen minder terrænet om Norge
Peter
Utroligt at Aalborg Havns bestyrelse aldrig har taget en arkitekt som Henning Larsen med på råd.....
Hvor ville det foskønne den grimme havn, hvis vi fik byggerier som Bølgen,der står på havnen i Vejle ,her på havnen i Aalborg / Nørresundby.....
Det Engaard står for, er kedelige betonkasser uden liv,sjæl og charme.....
Eventuelt kunne byrådet også se på havnen i eksv. Nyborg,hvordan de har formået at skabe et havnemiljø med liv og miljø ...
Jeg synes mange gange, de glemmer at have noget grønt med i billedet.
Nogle træer ville pynte gevaldigt op og mildne billedet af de mange betonklodser.
Nulle: Utroligt at Aalborg Havns bestyrelse aldrig har taget en arkitekt som Henning Larsen med på råd..... Hvor ville det foskønne den grimme havn, hvis vi fik byggerier som Bølgen,der står på havnen i Vejle ,her på havnen i Aalborg / Nørresundby..... Det Engaard står for, er kedelige betonkasser uden liv,sjæl og charme..... Eventuelt kunne byrådet også se på havnen i eksv. Nyborg,hvordan de har formået at skabe et havnemiljø med liv og miljø ...
preben:Men problemet er måske at det ikke er bygget af Enggård.
Ja man kunne godt få den mistanke at borgermester,og byrådet er godt og grundig i Engårds lomme..
Henning G og Henrik Thomsen vil ALTID blive husket for deres totale ødelæggelse af byen..
Det virker mest af alt som Henning G er købt og betalt AF Engård....
Andre byer i landet har smukke havnefronter med ny byggeri og et miljø hvor folk kan lide at komme,....hvor der også er liv om aften på grund af cafeer og restauranter...Hvad har Aalborg.???? INTET
Nulle: Andre byer i landet har smukke havnefronter med ny byggeri og et miljø hvor folk kan lide at komme,....hvor der også er liv om aften på grund af cafeer og restauranter...Hvad har Aalborg.???? INTET
Skulle der ikke være et havnbassin til at bade i ????
INGEN GIDER det svinerei der bliver lavet på havnen
Intet grønt
Ingen cafeer
Intet miljø
Kun firkantede betonklodser
Hvad med Aalborg Havns stort anlangte kanalproces ......
Intet liv
Ingen forretninger ¨
Ingen cafeer eller restauranter
Kun en ´pis rend hvor der nærmest ikke er plads til skibe,i andre firmaer havde det givet en fyring,at lave sådan en gang magværk,,,i Aalborg bliver man forfremmet
Klik her for at logge på
Opret NORDJYSKE Login