Du er her > Nordjyske.dk > Aalborg > DitAalborg

Jeg, en netshopper.

Sidste indlæg 08-12-2008 14:08 skrevet af Kaare Fuglsang Toft. 5 svar.
Side 1 af 1 (6 dele)
Sorter Indlæg: Forrige Næste
  • 03-12-2008 22:10

• Camilla Louise Moe
    • Top 25 over bidragsydere
      Kvinde
    • Tilmeldt d. 08-12-2006
    • Nørresundby
    • Indlæg 1,692
    • Point 30,285

Jeg, en netshopper.

Netshopping er simpelthen noget guderne har skabt! Jojo! GUDerne! For ikke nok med at man kan sidde på sin flade, med enten fjerneren kørende i bagggrunden eller sin yndlingsskive på stereoanlægget, så er man ikke tvunget ud i at møve korpus ned i varme bukser, varm trøje, varm cardigan, varme støvler, hue, vanter, vinterjakke. og flyverdragt.

Nejnej! Om så det regner og stormer og sneer udenfor, kan man sidde, ja endda i bar røv, hvis man hælder til det, og shoppe alt lige fra Moster Odas hjemmestrikkede skåneærmer til Podens legetøj numero Plenty. Nogle netshops har endda den ekstra service at mod et beskedent beløb, pakker de gaven ind for een, og så er den skid simpelthen slået, uden at man overhovedet har lettet røveren fra sædet.

Fantastisk!

Jeg er stor fortaler for netshopping, især da jeg lider af en mild grad af menneskeskræk. Ikke fordi jeg er bange for mennesker. Nejnej. Men jeg er bare ikke et af den slags mennesker som nærmest GLÆDER mig til Lørdag formiddag, og KASTER mig frådende ud i havet af menneskekroppe og køer og "ska´det være med det hele" osv.

Jeg synes bare ikke det er hyggeligt. Faktisk stresser det mig voldsomt bare ved tanken.Min form for hyggeshoppe var, før jeg opdagede netshopping, enten at handle alt på tanken og betale 20 kr for en lighter, eller udarbejde et nøje gennemtænkt skema, opdelt i tidspunkter på dagen, forretninger og hvor mange x-antal mennesker, der var på de forskellige klokkeslet i de forskellige butikker.

Jeg er nemlig en "Suser", når det gælder shopping. Jeg har aldrig været som min veninde fx. er. Hun er en inkarnet "Hygger". Går i et roligt tempo, skal gennemse hvert eneste stykke tøj i hver eneste forretning i mindst en halv time og går ikke så meget op i om hun køber noget, for essensen for hende er selve processen og det spændingsmoment, der ligger i at shoppe. Det ligger nærmest i kortene, at min veninde og jeg aldrig shopper sammen!

Spændingsmomentet i at shoppe kan jeg sagtens være med på. Men ellers er jeg forlængst suset videre ad mit eget spor. Jeg kan lynhurtigt besigtige en butik, sådan i Terminatorstyle, og jeg bliver max. 5 minutter hvert sted.

Fordi selvom jeg, som mange andre kvinder, er født med dette suspekte shoppegen, så er jeg lynhuryig til at se om det er noget jeg gider eller ej. Formålet. Det hele drejer sig om formålet.

Derfor er netshopping skabt for folk som mig. Man slipper for at stå og svede inde i BR samme med en masse andre forældre, som også svælger i fortrydelse over at være gået derind, mens man udmærket er klar over at ekspedienten ikke kan pakke gaverne ind hurtigere end hun kan. Alligevel syder det inde i hjernbarken, mens gloser man slet ikke anede man kendte, og som kun  hører hjemme i dokumentarfilm om rappere fra New Yorks undergrund, springer rundt og kæmper for at komme ud og "nakke kællingen".

Jeg tror simpelthen, det er naturen der her går ind og justerer. Jojo! Naturen har skam opfundet netshopperiet for at undgå massakre og dermed undgå udslettelse af menneskeheden! Især i disse tider, hvor JuleRage sagtens kunne blive det nye hit fra The US of A.

Derfor er mine julegave allerede købt. Uden stress. Uden hysteriske anfald over hvor "åndsvage folk egentlig er", og istedet sidder jeg her, propfyldt med julezen og pebernødder, og er næsten så afslappet at Lotusblomsten sagtens kunne komme på tale.

Så til jer der hader køer og julegavestresset; find dankortet, smid jer i en blød stol og genopdag glæden ved at købe gaver.

"Ooh, your powers of deduction are exceptional. I can't allow you to waste them here when there are so many crimes going unsolved at this very moment. Go, go, for the good of the city."

Jeff Albertsen a.k.a. Comic Book Guy

"Jeg er født nudist"
    • Indlægspoint: 35

• Visninger: 13,735
  • 03-12-2008 22:57 med svar til

• Borgfruen
    • Top 100 over bidragsydere
      Kvinde
    • Tilmeldt d. 02-09-2007
    • Indlæg 182
    • Point 2,780

Re: Jeg, en netshopper.

Jeg er med på vognen - har købt dem alle via nettet - men 1 hage er der for mit vedkommende - det tager nemt overhånd - har altså brugt flere penge end jeg plejer - må trøste mig med, at jeg starter nyt vellønnet job til januar -  der er jeg bange for, at bunden bogstaveligt talt er nået. Men jeg har hygget mig her i sofahjørnet :-) - £ er billige, de har de skønneste bøger i en boghandel i USA og i går kom de japanske tegninger i hus. Herligt!

• Indlægspoint: 20

• 04-12-2008 6:31 med svar til

• ingse
    • Top 50 over bidragsydere
      Kvinde
    • Tilmeldt d. 14-08-2006
    • Indlæg 737
    • Point 7,980

Jeg har også købt alle mine julegaver på nettet. Man kan endda få dem pakket ind med julegavepapir!

Den eneste torn i øjet er efter min  mening POSTVÆSENET. Nogle gange er det sket, at jeg ikke har været hjemme, når posten kom, og så må man jo købe en busbillet og tage ind til byen og hente pakken selv.

Så PostDanmark er skyld i at det både er dyrt og unødigt besværligt at handle på nettet.

• 04-12-2008 11:01 med svar til

• Jeanett Schmidt
    • Top 10 over bidragsydere
      Kvinde
    • Tilmeldt d. 08-08-2006
    • Aalborg
    • Indlæg 4,123
    • Point 55,560

Hørt, hørt, eeeeeeeeeelsker også at shoppe på nettet, og indtil videre er mit mål også at fortsætte mit net-juleshopping, og så bare slentre rundt nede i byen og købe brændte mandler osv uden at fare rundt og tænke: "Århhhh, jeg når det aldrig" og "Hvorfor er alle de mennesker ude at shoppe samtidig med mig".

Jeanett Schmidt
    Interaktiv producer på ditcentrum.dk og på www.nordjyske.dk/DitAalborg

• Indlægspoint: 5

• 07-12-2008 22:22 med svar til

• Keld Gydum
    • Top 25 over bidragsydere
      Mand
    • Tilmeldt d. 11-04-2008
    • Frederikshavn
    • Indlæg 2,214
    • Point 12,040

Hej Camilla Louise Moe og andre

Jeg er også Netshopper - alt fra Tøj til praktiske ting Software - gaver - bøger ... you name it ....

Og det er ikke fordi jeg vil undgå at gå i butiker - men for at tjene penge og gøre det let for mig selv - skal blot lige tænke på min Homebank inden jeg giver los ....

Det værste er en fredag eller lørdag aften, hvor man blot lige vil Ose for at få tiden til at gå - se det kan give problemer - hvis jeg ikke er standhaftig og nøjes med at ose .... ;o))

Et Amerikansk Firma har engang taget "rumpen" på mig og det ærger mig stadig - for det var helt unødvendigt ... her havde jeg betalt med en US Bankcheck og da jeg endelig modtager min vare er der fejl i den modtagede Software som var et Verdenskort ... det piner mig endnu ... trods klage Mail til USA fik jeg ikke en bytter ... :-(

Men - men jeg har købt 6 Digitale Kameraer på Nettet - 30 handler på QXL og jeg føler mig på intet tidspunk taget ved næsen eller hånden ...

Her til aften har jeg købt et Spil på Nettet - og venter nu på Åbningskoden fra USA - det er ikke mange penge 15 US$ og jeg er helt tryg .... jeg ryger ikke - og derfor bruger jeg evt. lidt mere på Mig selv .... ;o))

Tjen penge så det rasler "køb ind på Nettet" men pas på ,det kan blive til et Shopper Gen ..... ;o))

Rigtig god Julehandel på Nettet

Min tøjbutik hedder i øvrigt SmartGuy og de sælger også tøj til Kvinder og i dag til børn - Fejlkøb ingen problemer ombytning også ved fejl i Størrelse ...

Jeg bruger rigtig meget deres Restlager og får fantastiske ting i god kvaliter - det kan være vare som er på vej ud - eller i en lidt anderledes farve ... og hvad så hvis man kan tjene op til 75% og det er en Mærkevare ...

Keld Gydum
    Stenbakkevej 37
    9900 Frederikshavn
    Upolitisk, hvis man kan være det ... ;o)
    Website: www.gydum.com
    Fyld under:

• 08-12-2008 14:08 med svar til

• Kaare Fuglsang Toft
    • Top 150 over bidragsydere
      Mand
    • Tilmeldt d. 22-08-2006
    • Indlæg 175
    • Point 2,420

Hej allesammen

Jeg er med på netshopping i år.....

Er der nogle af jer der kan smide nogle gode links til hvor i køber gaver? Online varerhuse vil være nice;-)

/FCKaare

• Indlægspoint: 5

Side 1 af 1 (6 dele)